Triada Munis iMunis ISSS DMO Obec a finance DVS Solón Český zavináč
  pruhy pruhy
ISSS – Local and regional information society ISSS – Local and regional information society 2.–3. dubna 2012, Hradec Králové, Kongresové centrum Aldis

Byly aktualizovány a doplněny prezentace dodané až v průběhu konference.

Program podle sálu

Poslední změna: 5. 4. 2012, 11.30

pondělí, 2. dubna

Malý sál

8.45–10.20

Zpráva o stavu eGovernmentu v ČR

zvukový záznam ve formátu MP3 (7,6 MB)

eGovernment 2012 – Registry jako základní kámen

JUDr. Radek Šmerda, PhD., Ministerstvo vnitra, 10'

zvukový záznam ve formátu MP3 (3,7 MB)

Veřejná správa a základní registry

Mgr. Ondřej Veselský, Ministerstvo vnitra, 5'

Adobe Acrobat prezentace (241 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (3,7 MB)

Co aktuálně v legislativě

Ing. Jaroslav Krupka, Poslanecká sněmovna Parlamentu, 5'

Adobe Acrobat prezentace (474 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (12,2 MB)

Non modo

PhDr. Robert Ledvinka, Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 (11,7 MB)

Jak to celé funguje dohromady

Ing. Ondřej Felix, CSc., Ministerstvo vnitra, 20'

Adobe Acrobat prezentace (251 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (15,1 MB)

Aktuální stav jednotlivých registrů

PhDr. Robert Ledvinka, Ministerstvo vnitra; JUDr. Zdeněk Němec, Ministerstvo vnitra; Ing. Karel Štencel, Český úřad zeměměřický a katastrální; Ing. Stanislav Palas, Český statistický úřad; Ing. Eva Vrbová, Úřad pro ochranu osobních údajů, 25'

Adobe Acrobat prezentace (488 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (2,7 MB)

Den poté

Michal Pešek, Správa základních registrů, 10'

zvukový záznam ve formátu MP3 (2,5 MB)

Česká pošta – partner e-governmentu

Ing. Petr Zatloukal, Česká pošta, s. p., 5'

10.30–12.00

Přenos slavnostního zahájení

12.30–13.55

Přednášky partnerů konference I

Adobe Acrobat prezentace (644 kB)

Jak Novell pomůže OVM přežít start základních registrů

Ing. Aleš Kučera, Tomáš Řemelka, Novell-Praha, s. r. o., 30'

Adobe Acrobat prezentace (439 kB)

sKarta – karta sociálních systémů Implementace karty sociálních systémů v ČS na základě obchodní veřejné soutěže Ministerstva práce a sociálních věcí

Lukáš Hemek, Česká spořitelna, a. s., 30'

Adobe Acrobat prezentace (1,8 MB)

„Je to bezpečné?“ aneb Přineste si svůj iPad do úřadu

Petr Růžička, Cisco Systems Czech Republic, s. r. o., 25'

14.00–15.45

Přednášky partnerů konference II

Adobe Acrobat prezentace (1,6 MB)

YourGov – veřejná správy na rozcestí (výzvy, budoucnost, moderní veřejné služby) YouGov je vize a směr ATOS jak efektivně reagovat prostřednictvím chytrých a moderních ICT služeb a technologií na současný vývoj a trendy ve veřejné správě v Evropě. Snižování zdrojů, vyšší požadavky občanů na služby veřejné správy a samosprávy přináší nejen vyšší tlak na její fungování, ale i reálné možnosti jak se s touto situací efektivně vypořádat a přinést občanům kvalitativně lepší a moderní služby.

Ing. Dalibor Škovronek, Atos IT Solutions and Services, s. r. o., 30'

Adobe Acrobat prezentace (0,8 MB)

Občan 21. století Požadavky občana 21. století na služby veřejné správy a jeho „zákaznická“ zkušenost. Využití komunikačních kanálů při interakci s veřejnou správou.

Renata Kubánková, Accenture Central Europe B.V., 15'

Adobe Acrobat prezentace (315 kB)

Jak uspokojit budoucnost Příprava digitálních dokumentů k dlouhodobému uložení není jen o drahých technologiích a není jen zodpovědností paměťových institucí. Jak propojit zběsile pádící IT svět s konzervativním archivem?

Ing. Miroslav Čejka, GORDIC spol. s r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,9 MB)

Přínos nových technologií a trendů v IT pro rozvoj eGovernmentu v ČR motto: „Oracle on Oracle aneb engineered systems“ – nové a kvalitnější služby IT – IT jako služba (cloud, PaaS, SaaS, atd.) Rostoucí úloha IT oddělení a podíl IT služeb na nákladech veřejné a státní správy.

Ing. Zdeněk Pilz, Oracle Czech s. r. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB)

Co všechno ještě musíme udělat, abychom dosáhli kolapsu Jsme stále více závislí na informacích, energii a vzájemně provázaných systémech. V určitém smyslu je to znak pokročilé civilizace, jinak si ale tak trochu hrajeme s ohněm. Rodí se stále nové způsoby jak naši civilizaci zranit a uchystat tak překvapivá muka jejím příslušníkům, kteří jsou zvyklí na pohodlí, bezpečí a slušné zacházení. Je dobré o těchto možnostech vědět, snažit se jim zabránit a připravit se i na zvládnutí případných krizových situací.

Ing. Jaroslav Pejčoch, T-SOFT a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (411 kB)

Protext – služba zveřejňování a distribuce tiskových zpráv

Ing. Jan Lukeš, Česká tisková kancelář, 10'

16.00–17.30

Novela zákona o veřejných zakázkách a elektronizace jeho aplikační praxe

Adobe Acrobat prezentace (121 kB)

Novela zákona o veřejných zakázkách

Mgr. Jan Sixta, Ministerstvo pro místní rozvoj, 15'

Adobe Acrobat prezentace (256 kB)

NIPEZ – Národní elektronický nástroj

RNDr. Jiří Svoboda, Ministerstvo pro místní rozvoj, 15'

Adobe Acrobat prezentace (204 kB)

Nový systém zadávání veřejných zakázek

Mgr. Marek Grill, Ministerstvo pro místní rozvoj, 15'

Adobe Acrobat prezentace (289 kB)

Centralizované zadávání veřejných zakázek

Ing. Jan Novotný, Ministerstvo pro místní rozvoj, 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,4 MB)

Technická podpora procesů zadávání veřejných zakázek Veřejná správa hledá kde ušetřit a usiluje o větší efektivitu i transparentnost. Pravidla pro veřejné zakázky se zpřísňují a počet zakázek roste, stejně jako jejich administrativní složitost a nároky na zdokumentování. Pro celý proces od přípravy záměru, přes vypsání veřejné zakázky, její vyhodnocení až po její realizaci a uzavření je možné využít automatizované nástroje, které usnadní cestu složitým terénem pravidel i komunikace v týmu všech účastníků. Praktické/technické řešení musí jednoznačně splňovat požadavky zákona, může však být doplněno o nastavení na míru podle velikosti úřadu, jeho struktury i interních pravidel organizace. Prezentované procesně orientované řešení team assistant je jednoduché a zajistí formálně i věcně správný postup v souladu s jedinečnými požadavky daného úřadu. Zároveň optimalizuje finanční, časové a lidské prostředky nutné pro úspěšné dosažení cíle. Navíc vše zdokumentuje a připraví k archivaci, umožní integraci se stávajícími informačními systémy a pomůže i se zpracováním informací určených ke zveřejnění. Může si jej dovolit každá obec, na svém počítači nebo jako on-line službu nabídnutou jiným subjektem.

Vlastimil Šimek, Perspia a. s.; Ing. Jaroslav Šolc, SIKS a. s., 20'

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

Rychlé, jednoduché a efektivní naplňování zákona č. 137/2006 prostřednictvím komoditní burzy

Ing. Pavel Štorkán, Českomoravská komoditní burza Kladno, 10'

Dotazy a diskuse


úterý, 3. dubna

Malý sál

9.00–10.30

Kmenové projekty e-governmentu

Adobe Acrobat prezentace (654 kB)

Centrální místo služeb 2.0 CMS nahradilo jako nedílná součást řešení KIVS předcházející způsoby propojení sítí OVM GOVbone a GOVnet. Cílem bylo získat nástroj, který umožní propojit více poskytovatelů komunikačních služeb a tím snížit náklady a zkvalitnit služby. Aby byl umožněn další rozvoj eGovernmentu v České republice, je nezbytné v souladu s plánem projektu CMS modernizovat. Toto nové CMS jsme nazvali CMS 2.0. Bude hlavním přípojným a propojovacím místem pro všechny základní služby eGovernmentu, ať už existující nebo nově budované (z IOP nebo státního rozpočtu).

Ing. Jiří Krump, Ministerstvo vnitra, 20'

Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB)

Czech POINT 2011–2012 Obsahem prezentace je představení novinek z roku 2011 k vidění na ISSS – Jednotný Identitní Prostor Czech POINT s novými funkcemi administrace, Katalog Autentizačních a Autorizačních Služeb (KAAS) pro přístup ke službám Czech POINT z aplikací OVM, konverze dokumentů podepsaných více elektronickými podpisy, konverze celých datových zpráv s podporou digitální kontinuity a priorita pro rok 2012 – využití JIP a KAAS Czech POINT pro přístup k základním registrům.

Ing. Jiří Krump, Ministerstvo vnitra, 20'

Adobe Acrobat prezentace (2,4 MB)

Nové služby ISDS

Radek Smolík, Česká pošta, s. p., 30'

Adobe Acrobat prezentace (1 MB)

Projekty e-Sbírka a e-Legislativa (modernizace tvorby práva a přístupu k němu) Prezentace představí slovně i v praktických demonstracích východiska, cíle, principy a harmonogram projektu elektronické Sbírky a zákonů a mezinárodních smluv a projektu elektronického legislativního procesu. Cílem projektů je modernizovat podobu právního předpisu, usnadnit občanům přístup k platnému právu, pomoci jim v pochopení jeho obsahu a vnímání souvislostí v právním řádu ČR a zároveň zvýšit kvalitu, efektivitu a transparentnost tvorby práva. Oba projekty připravuje Ministerstvo vnitra ve spolupráci s Úřadem vlády České republiky, navzájem jsou úzce provázány a obsahují řadu vysoce inovativních prvků, které představují například tvorba právních předpisů v elektronické podobě a v úplném znění, moderní právní informační systém, automatická indexace a hloubkový popis textu právního předpisu.

Mgr. Aleš Gola, Ministerstvo vnitra, 20'

10.40–12.00

Spisové služby a integrace úřadu

Adobe Acrobat prezentace (673 kB)

Spisová služba s integrovanou podporou digitální kontinuity

Ing. Pavel Nemrava, Software602 a. s., 30'

Adobe Acrobat prezentace (1 MB)

Dlouhodobé využívání spisové služby a její rozvoj

Ing. Jiří Abrle, Pavel Knytl, DiS., Město Poděbrady; Mgr. Tomáš Lechner, Triada, spol. s r. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (1,9 MB)

Zkušenosti s realizací projektu vnitřní integrace úřadu na KÚ Karlovarského kraje Prezentace se zabývá aktuálními zkušenostmi KÚ s probíhající realizací projektu „Vnitřní integrace úřadu“ realizovaného v rámci výzvy IOP č. 8. Konkrétně se jedná o zkušenosti s integrací aplikací krajského úřadu na vnitřní i vnější úrovni včetně napojení na ISZR a zavedením Identity a Access managementu do prostředí krajského úřadu. Cílem vnitřní integrace je především sjednocení a řízení správy číselníků a datových aktiv úřadu včetně optimalizace procesů uvnitř úřadu z pohledu vstupů a výstupů v rámci integrovaných aplikací na úřadě. Vnější integrace pak řeší problematiku provázání agend úřadu na národní systémy (datové schránky, CzechPoint, atd.) včetně napojení agendových informačních systému podléhajících zákonu Zákon č. 111/2009 Sb. na Informační systém základních registrů (ISZR).

Ing. Petr Kulda, Ph.D., Krajský úřad Karlovarského kraje, 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB)

4 měsíce zkušeností s provozem Technologického centra Kraje Vysočina

Ing. Petr Pavlinec, Krajský úřad Kraje Vysočina, 15'

12.10–13.10

Technické aspekty registrů

Adobe Acrobat prezentace (1,2 MB)

Praktické rady pro připojení k Informačnímu systému základních registrů pro obce a města před 1. 7. 2012

Ing. Simona Rákosová, Ing. Pavel Rous, Magistrát města Kladna, 30'

Adobe Acrobat prezentace (1,5 MB)

Práce v ISÚI pohledem územní samosprávy Přednáška zástupce ČÚZ a vybraného referenčního města (obce) bude věnována přednesení zkušeností referenčního města (obce) s reálnou prací s ISÚI (informační systém územní identifikace), s využitelností instrukcí ČÚZK pro práci územních samospráv z webu www.ruian.cz, s nejčastěji řešenými problémy územních samospráv při práci s ISÚI a to jak v oblasti technické, tak v oblasti metodické. Budou také předvedeny základní statistiky využívání ISÚI územními samosprávami v čase, po zahájení testování, po zahájení ostrého provozu (29. 8. 2011) a po rozeslání rozdílových souborů v údajích o adresách ISÚI proti adresám evidence obyvatel MV. Bude k dispozici stručný přehled důležitých odkazů k základním dokumentům, které uživatel ISÚI ke své činnosti potřebuje, jak na stavebním úřadě, tak na každé obci.

Ing. Tomáš Holenda, Český úřad zeměměřický a katastrální, 15'

Adobe Acrobat prezentace (139 kB)

Aktualizace ÚKM resortem ČÚZK Resort ČÚZK se v rámci projektu DMVS zavázal k aktualizaci účelové katastrální mapy (ÚKM), a to formou orientační mapy parcel, která je definována v § 16 odst. 12 katastrální vyhlášky. Převzetí ÚKM je spojeno se spuštěním Registru územní identifikace adres a nemovitostí (RÚIAN) k 1. červenci 2012, k předávání ÚKM resortu ČÚZK bude docházet postupně podle termínu realizace v jednotlivých krajích (podle aktuálních informací se v některých krajích o vyhotovení ÚKM neuvažuje). Aktualizace bude prováděna při zápisu změn do katastru nemovitostí na podkladě geometrických plánů. Zpočátku bude účelová katastrální mapa aktualizována mimo Informační systém katastru nemovitostí (ISKN), přibližně od podzimu letošního roku bude vedena prostřednictvím orientační mapy parcel v ISKN.

Bc. Pavel Doubek, Český úřad zeměměřický a katastrální, 15'

Dotazy a diskuse