Triada Munis iMunis ISSS DMO Obec a finance DVS Solón
  pruhy pruhy
ISSS – Local and regional information society ISSS – Local and regional information society 8.–9. dubna 2013, Hradec Králové, Kongresové centrum Aldis

Byly aktualizovány a doplněny všechny prezentace, které máme k dispozici.

Ministerstvo vnitra na ISSS 2013

Poslední změna: 12. 4. 2013, 10.15

pondělí, 8. dubna

Malý sál

9.00–9.15
Adobe Acrobat prezentace (247 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (11,5 MB)

Co jsme si to postavili aneb Sdílené služby ve veřejné správě

Ing. Ondřej Felix, Ministerstvo vnitra, 15'

Přednáškový sál

9.00–9.25
Adobe Acrobat prezentace (450 kB)

Digitalizace ve státních archivech

PhDr. Jiří Úlovec, Ministerstvo vnitra, 25'

Malý sál

9.15–9.30
Adobe Acrobat prezentace (1,2 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 (10,2 MB)

Základní registry – je čas rozpohybovat eGona Systém základních registrů od spuštění provozu 1. 7. 2012 podle zákona č. 111/2009 Sb. (ve znění pozdějších předpisů a úprav) k 31. 3. 2012 využívá aktivně napřímo (připojením svého AIS) již 1100 OVM s více než 1800 AIS. Aktivně základní registry využívá 820 OVM, které realizovaly od spuštění 110 mil. transakcí. Čísla dokládají postupný nárůst aktivního využívání základních registrů, kdy až na výjimky všechna klíčová OVM již se základními registry pracují. Projekty Základních registrů přinesly kontrolu nad tím, jaké referenční údaje státní správa o občanech a podnikatelích vede a kdo k těmto datům přistupuje (systém základních registrů posílá automatické informace o využívání údajů do datových schránek občanů a podnikatelů). Základní přínosy ZR jsou že změna informací u občana a podnikatele, která je tzv. referenčním údajem, je sdílená v celé veřejné správě – okamžitá přístupnost dat o občanech, podnikatelích, adresních bodech ze základních registrů.

Ing. Michal Pešek, Ministerstvo vnitra, 15'

9.30–9.45
Adobe Acrobat prezentace (248 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (10,7 MB)

Vize 2014+ aneb jak dál? Cílem přednášky je představit posluchačům směr a zaměření další etapy modernizace veřejné správy s využitím eGovernmentu v období let 2014–2020. Základem přednášky je dokument Strategický rámec rozvoje veřejné správy a eGovernmentu 2014+, který definuje základní parametry dalšího rozvoje veřejné správy směrem k sdíleným službám a čtyřvrstvé architektuře řešení.

V rámci přednášky bude představen nový směr modernizace veřejné správy se zaměření na posílení klientského přístupu, naplnění principu otevřeného vládnutí a zvýšení efektivity procesů ve veřejné správě.

Mgr. Pavel Kolář, Ministerstvo vnitra, 15'

9.45–10.00
Adobe Acrobat prezentace (492 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (8,3 MB)

Kritická infrastruktura Zhodnotím z pohledu MV ČR a z hlediska provozu fungování základních registrů po 3/4 roku zkušeností. Popíši spolupráci uvnitř resortu s HZS a PPČR a také s Českou poštou a jejím odštěpným závodem ICT služby jako in house dodavatelem služeb. Budu hovořit o projektech CMS a ITS a v souvislosti s tím i o IZS. Zmíním také aktuální situaci s KIVS.

JUDr. Petr Solský, Ministerstvo vnitra, 15'

Velký sál

10.30–12.00
zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_fink.mp3 (1,4 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_sobotka.mp3 (1,7 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_kubice.mp3 (4,2 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_tejc.mp3 (5,4 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_zajicek.mp3 (6,1 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_behounek.mp3 (1,1 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 – zahajeni_diskuse.mp3 (42 MB)

Slavnostní zahájení

MUDr. Přemysl Sobotka, místopředseda, Senát Parlamentu ČR
Jan Kubice, ministr, Ministerstvo vnitra
Ing. Karel Štencel, místopředseda, Český úřad zeměměřický a katastrální
Bc. Lubomír Franc, hejtman, Královéhradecký kraj
MUDr. Jiří Běhounek, hejtman, Kraj Vysočina
Mgr. Pavel Kolář, náměstek, Ministerstvo vnitra
JUDr. Petr Solský, náměstek, Ministerstvo vnitra
Mgr. Zdeněk Zajíček, náměstek, Ministerstvo financí
Ing. Daniel Braun, M. A., náměstek, Ministerstvo pro místní rozvoj
Ing. Petr Nosek, náměstek, Ministerstvo zdravotnictví
Ing. Vojtěch Munzar, náměstek, Ministerstvo životního prostředí
Mgr. František Korbel, Ph.D., náměstek, Ministerstvo spravedlnosti
Jiří Žák, náměstek, Ministerstvo dopravy
Ing. Michal Zaorálek, náměstek, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Ing. Ondřej Felix, CSc., digitální šampion ČR
Ing. Jaroslav Krupka, poslanec, Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR
JUDr. Jeroným Tejc, poslanec, Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR
Mgr. Václav Horáček, poslanec, Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR
MUDr. Zdeněk Fink, primátor, Město Hradec Králové
Ing. Svatoslav Novák, prezident, ICT Unie o. s.
Ing. Milan Hašek, ředitel úseku komunálního financování, Česká spořitelna, a. s.
Ing. Vladek Šlezingr, ředitel divize CEEC pro veřejnou správu, IBM Česká republika, spol. s r. o.
Ing. Michal Stachník, country manager, VMware Global, Inc.
RNDr. Tomáš Renčín, výkonný ředitel, Konference ISSS/V4DIS 2013

13.15–14.15

Procesní modelování agend – „Procesní reforma“ Představení projektu Procesní modelování agend veřejné správy (PMA) v kontextu reformy státní správy, principů e-governmentu v ČR a přínosů pro veřejnou správu. Prezentace vybraných výstupů projektu včetně ukázky modelovacího nástroje.

Ing. Josef Beneš, Projektový tým PMA, Ministerstvo vnitra, 60'

Labský sál

14.00–14.20
Adobe Acrobat prezentace (612 kB)

Portál veřejné správy – aktuální stav a rozvoj v roce 2013 Shrnutí aktuální stavu. Základní statistické údaje Formuláře elektronického podání s přímým napojením na ISDS. – OVM, který připraví svůj formuláře e-podání ve formátu ZFO a zašle jej ke zveřejnění na PVS může využít běové prostředí portálu, které prezentuje formulář jako běžnou webovou stránku. Výhodou pro uživatele je, že nemusí mít nainstalovaný program Software602 Form Filler a nemusí tedy stahovat formulář k sobě na počítač. Údaje z online formuláře je možné na závěr odeslat ve strukturované podobě datovou zprávou do schránky příjemce, kde mohou být automatizovaně zpracovány.

Rejstříková data na PVS, Registr smluv – Na PVS vznikla nová funkcionalita, která umožní všem OVM publikovat zde strukturovaná data rejstříkového typu. Prvním rejstříkem je Registr smluv, objednávek a finančního plnění. Funkcionalita je nicméně obecná a umožňuje založit řadu dalších rejstříků. Funkcionalita tvoří základ tzv. Open Government Data.

Ing. Ondřej Menoušek, Ministerstvo vnitra, 20'

Velký sál

14.15–14.45

CzechPoint at home

Mgr. Jarmila Šmardová, Ministerstvo vnitra, 30'

Labský sál

16.10–16.30
Adobe Acrobat prezentace (589 kB)

Datové schránky – aktuální stav a rozvoj v roce 2013 Shrnutí aktuálního stavu, základní statistické údaje.

Nový cenový model umožňující transakční režim. – Dodatek smlouvy s provozovatelem umožňuje další rozvoj využívání datových schránek anichž by to znamenalo nárůst nákladů na provoz. Nový cenový model je založen na paušální platbě s respektováním limitních parametrů ISDS.

Autentizační služba ISDS – nová služba pro Informační systémy veřejné správy. – Na žádost správce internetové aplikace (ISVS) lze umožnit autentizaci do této aplikace pomocí přístupových údajů vydaných uživateli datové schránky. Externí aplikaci mohou být se souhlasem uživatele předány kromě potvrzení o úspěšném přihlášení i další údaje o datové schránce a jejím uživateli (např. název schránky, typ schránky, jméno a příjmení uživatele, role...).

Ing. Ondřej Menoušek, Ministerstvo vnitra, 20'

16.40–17.00
Adobe Acrobat prezentace (470 kB)

Rozvoj přístupnosti informací

Michal Rada, Ministerstvo vnitra, 20'

Přednáškový sál

16.50–17.10
Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB)

Nové technologie pro tísňové volání a pro operační řízení základních složek IZS Základní složky IZS se dohodly na nutnosti modernizace technologií operačních středisek a jejich integraci do krajských pracovišť. V rámci Integrovaného operačního programu byly vyčleněny cca 2 mld. Kč na nasazení společných technologií pro tísňové volání, společný geografický informační systém, vizualizaci společné operační situace a vzájemnou výměnu dat a současně také na modernizaci technologií samotného operačního řízení základních složek IZS. Cílem jednotlivých celého bloku projektů je zlepšení služby občanům v oblasti řešení mimořádných událostí a zejména zkrácení času mezi ohlášením mimořádné události a zásahem záchranných složek. Všechny projekty jsou nyní v realizační fázi a do konce roku 2014 se předpokládá nasazení do ostrého provozu.

plk. Ing. Luděk Prudil, Ministerstvo vnitra – generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 20'

Velký sál

17.00–17.20
zvukový záznam ve formátu MP3 (14,1 MB)

eLegislativa a eSbírka Cílem projektu elektronické Sbírky a zákonů a mezinárodních smluv (e-Sbírka) a elektronického legislativního procesu (e-Legislativa) je usnadnit občanům přístup k platnému právu, pomoci jim v pochopení jeho obsahu a vnímání souvislostí v právním řádu ČR, modernizovat podobu právního předpisu a zároveň zvýšit kvalitu, efektivitu a transparentnost tvorby práva. Projekt připravuje Ministerstvo vnitra ve spolupráci s Úřadem vlády České republiky. Předpokládaným ukončením datem ukončení realizace projektu je 31. březen 2015. Prezentace představí slovně i v praktických demonstracích východiska, cíle a principy řešení projektu.

Aleš Gola, Ministerstvo vnitra, 20'

Přednáškový sál

17.10–17.30
Adobe Acrobat prezentace (563 kB)

ITS NGN a CMS 2.0 – stav projektů a jejich přínosy pro veřejnou správu ITS NGN a CMS 2.0 patří mezi kmenové projekty budování eGovernmentu. V roce 2013 je plánovaná stěžejní část jejich realizace. Cílem projektů je kromě posílení komunikační infrastruktury IZS také posílení infrastruktury a přístupnosti centrálních služeb eGovernmentu pro celou veřejnou správu. Obsahem prezentace bude představení přínosů a cílů obou projektů a stav jejich realizace.

Tomáš Faško, Ministerstvo vnitra; František Štefan, Česká pošta, s. p., odštěpný závod ICT služby, 20'

17.30–17.40
Adobe Acrobat prezentace (557 kB)

Postup Policie ČR z hlediska Veřejné zakázky v rámci projektu Nové technologie pro tísňové volání a pro operační řízení základních složek IZS Na základě dohody základních složek IZS na nutnosti modernizace technologií operačních středisek a jejich integraci do krajských pracovišť byly následně vyčleněny cca 2 mld. Kč rámci Integrovaného operačního programu na nasazení společných technologií a současně také na modernizaci technologií samotného operačního řízení základních složek IZS. Všechny projekty jsou nyní v realizační fázi a do konce roku 2014 se předpokládá nasazení do ostrého provozu. V současné době tak probíhá v rámci realizace části projektů vztahujících se k Policii ČR zadávací řízení veřejné zakázky, které je v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v aktuálním znění, řešena centrálním zadavatelem pro všechna krajská ředitelství Policie ČR. Vzhledem k tomu, že zadávání veřejných zakázek je obecně v rámci řešení projektů financovaných z fondů EU velmi podstatnou podmínkou pro uznatelnost výdajů, je této oblasti v rámci Policie ČR věnována velká pozornost.

Ing. Stanislav Loskot, Ministerstvo vnitra – Policejní prezidium ČR, 10'


úterý, 9. dubna

Velký sál

9.30–9.50
Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB)

Strategie rozvoje infrastruktury pro prostorové informace v ČR do roku 2020 V rámci příspěvku bude podána informace o záměru MV, schváleném vládou 14. 11. 2012, vypracovat ve spolupráci s ČÚZK, MŽP, MMR, MO a MD Strategii rozvoje infrastruktury pro prostorové informace v ČR do roku 2020 (dále jen GeoInfoStrategie), která přispěje k řešení problémů v oblasti prostorových dat v ČR: chybí ucelené, systematické a formálně zakotvené stanovení národní infrastruktury pro prostorové informace; tvorba, správa a využívání prostorových dat, která jsou vytvářena různými rezorty a také územními orgány veřejné správy, probíhá nekoordinovaně a bez jasně stanovených pravidel pořizování, správy a využívání prostorových dat. Vzhledem k tomu, že potřebnost vypracování GeoInfoStrategie je všeobecně uznávána, došlo v polovině roku 2012 k dohodě o spolupráci uvedených centrálních orgánů státní správy na jejím vypracování. GeoInfoStrategie bude účinným nástrojem koordinace a integrace jednotlivých aktivit subjektů veřejné správy i komerční sféry v oblasti prostorových informací.

RNDr. Eva Kubátová, Ministerstvo vnitra, 20'

10.25–10.45
Adobe Acrobat prezentace (614 kB)

Vedlejší výstupy projektu Digitální mapa veřejné správy – legislativní podpora vedení technické mapy obce a průzkum uživatelských požadavků na ortofoto V rámci příspěvku bude podána informace o výstupech vedlejších aktivit, které byly realizovány v rámci stěžejního eGovernment projektu v oblasti prostorových informací, projektu Digitální mapa veřejné správy (dále jen DMVS). V rámci činnosti pracovního týmu pro digitální technickou mapu byl vypracován návrh potřebných změn právních norem na podporu procesu aktualizace technické mapy. Schválení navržených změn (novela stavebního zákona účinná od 1. 1. 2013), které budou prezentovány, představuje zajištění legislativní podpory nejen pro projekt DMVS, ale i pro všechny obce, které vedou digitální technickou mapu; bude prezentováno následné vypracování vzorové obecně závazné vyhlášky „o vedení technické mapy obce“. Ve druhé části prezentace bude podána informace o průzkumu uživatelských požadavků na ortofoto, budou představeny výstupy elektronického dotazníkového šetření.

RNDr. Eva Kubátová, Mgr. Jiří Čtyroký, Ministerstvo vnitra, 20'

Malý sál

11.10–13.10

E-government dnes a zítra z pohledu samospráv

Ing. Simona Rákosová, Ing. Pavel Rous, Komise pro informatiku Svazu měst a obcí; Ing. Ondřej Felix, CSc.; Mgr. Zdeněk Zajíček; Ing. Josef Beneš, Ing. Michal Pešek, Ministerstvo vnitra; Ing. Lumíra Kafková, Ing. Rostislav Mazal, Ministerstvo pro místní rozvoj; a další