Triada Munis iMunis ISSS DMO Obec a finance DVS Solón
  pruhy pruhy
ISSS – Internet ve státní správě a samosprávě ISSS – Internet ve státní správě a samosprávě 13.–14. dubna 2015, Hradec Králové, Kongresové centrum Aldis

Byly aktualizovány a doplněny všechny prezentace, které máme k dispozici.

Microsoft na ISSS 2015

Poslední změna: 16. 4. 2015, 12.45

pondělí, 13. dubna

Labský sál

10.00–10.15
Adobe Acrobat prezentace (697 kB)

Koncepce elektronického vzdělání v souladu s Usnesením vlády č. 752 – Rámcový rezortní protikorupční program Rámcový rezortní interní protikorupční program, který představuje závaznou osnovu pro vytvoření protikorupčních programů v jednotlivých rezortech ministerstev a ústředních správních úřadů. Tato osnova stanovuje povinnost pravidelného školení zaměstnanců na všech referentských i vedoucích úrovních se zaměřením na protikorupční tématiku. Předmětem tohoto příspěvku je představení koncepce elektronického vzdělávání a testování zaměstnanců správních úřadů v této problematice, tak aby byla tato povinnost účinně, snadno, rychle a flexibilně splněna, a to bez negativních dopadů na chod organizace, zejména z důvodu snížení produktivity v důsledku nepřítomnosti zaměstnance na pracovišti.

Ondřej Štrba, Pavel Fulín, Servodata a. s.; Václav Koudele, Microsoft s. r. o., 15'

Jednací sál

12.35–12.50
Adobe Acrobat prezentace (1,2 MB)

Jak může stát centrálně zabezpečit sdílené služby pro veřejnou správu? Veřejná správa ve svém strategickém rámci rozvoje uvádí jako prioritu využívání sdílených, chcete-li cloudových služeb. O jaké sdílené služby se může jednat? Kdo je bude sdílet? Komu? Za jakých podmínek? Jak bude zajištěno financování a jaká je souvislost s Evropskými fondy? Jak vyřešit bezpečnost a důvěryhodnost, včetně souladu se Zákonem o kybernetické bezpečnosti? Je rozdíl v poskytování sdílených služeb státní správě a samosprávě? To všechno jsou otázky, na které se Vám budeme snažit odpovědět.

Václav Koudele, Zdeněk Jiříček, Microsoft s. r. o., 15'

12.50–13.05
Adobe Acrobat prezentace (313 kB)

Infrastruktura veřejné správy legálně a bezpečně v cloudu Obáváte se umístit svou infrastrukturu do cloudu, protože si nejste jisti právními a bezpečnostními důsledky tohoto kroku? Ukážeme Vám, že je to možné bez obav – stačí jen zvolit správný scénář.

Jan Dobrý, Vít Šíma, Anect a. s.; Zdeněk Jiříček, Microsoft s. r. o., 15'

13.20–13.35
Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB)

Architektura portálu na cloudové platformě 1) Výchozí situace 2) Uvažované varianty řešení 3) Proč nakonec vyhrál cloud a v jaké podobě 4) Postup realizace: specifikace funkčních požadavků a sizing, návrh architektury, co na to legislativa, jak to pojmout obchodně, integrace na stávající systémy 5) Aktuální stav

David Hláčik, YOUR SYSTEM, spol. s r. o.; Zdeněk Jiříček, Microsoft s. r. o., 15'

Přednáškový sál

13.35–13.50
Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

Office dokumenty důvěryhodně Signerem lze pro střednědobé dokumenty formátu MS Office udržovat jejich důvěryhodnost včetně archivního razítka

Pavel Nemrava, Software602 a. s.; Václav Koudele, Microsoft s. r. o., 15'

Jednací sál

13.35–13.55
Adobe Acrobat prezentace (2,3 MB)

Dostupnost moderního datacentra – rychlé zálohování, obnova a dostupnost dat

Ondřej Krak, Veeam Software GmbH; Václav Koudele, Microsoft s. r. o., 20'

Eliščin sál

13.45–14.00
Adobe Acrobat prezentace (5,7 MB)

Integrace centrálních aplikací eHealth do různých informačních systémů poskytovatelů zdravotní péče

MUDr. Helga Kajanová, Ing. Peter Linhardt, Ph.D., Ing. Patrik Arnošt, NESS Czech s. r. o.; Zdeněk Jiříček, Microsoft s. r. o., 15'

Labský sál

15.40–15.55
Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB)

Softwary pro podporu krajského krizové řízení a plánování, využití bezpilotních dronů ve spojení s technologiemi Microsoft Krizové řízení a plánování – systém C3M Přínos systému C3M spočívá v jednotném uživatelském rozhraní i identických pracovních postupech používaných při vytváření a zpracování dokumentace jak v nekrizovém, tak i krizovém období a v dostupnosti všech potřebných informací a dokumentů na jednom místě (z pohledu uživatele). Tím je vytvořen důležitý předpoklad pro vysokou efektivitu nakládání s informacemi a dokumenty během krizové situace. Při práci s informacemi a dokumenty spravovanými systémem lze využívat podpory geografického informačního systému. Uživatel si může prostorovou informaci zobrazit na digitální mapě (za předpokladu, že jsou k dispozici místopisná data), zakreslit v mapě zaplavenou či ohroženou oblast, únikovou trasu, případně může připojovat libovolný výřez digitální mapy k evidované informaci a mít tak obrázek mapy k dispozici i pro uživatele, kteří nemají do GIS přístup. Moduly systému C3M: plány a procedury, deník dispečera, evidence a seznamy, vizualizace, komunikační konzola IKK, GIS klient Informační systém pro krizové řízení a plánování společnosti VITKOVICE IT SOLUTION, a.s. je využitelný i v situacích, které nedosahují svojí závažností kritérií pro vyhlášení krizového stavu, tj. v situacích, které jsou klasifikovány pouze jako mimořádné události, kupř. v případech výskytu: Povodně malého rozsahu, Dopravní nehody, Únik nebezpečných chemických látek, Požár, vč. lesního, Sněhové kalamity apod. Esenciální role při zhodnocování monitorovacích dat (aktuálních i historických) přísluší expertním algoritmům, schopným posoudit jejich relevanci, odvodit z nich významné závislosti, odhalit určité trendy a signalizovat v přiměřeném čase výskyt některých kritických hodnot. Tyto procesy se nemusí opírat jen o data pocházející z hladinoměrů a srážkoměrů, ale že mohou konzumovat (zhodnocovat, korelovat) také údaje pocházející z jiných zdrojů. Systémem vybaveným implementací expertních algoritmů, odpovídajícím výpočetním výkonem a vhodnými rozhraními pro vstup externích požadavků a poskytování výsledků ve standardní podobě je systém FLOREON+. Systém FLOREON+, je integrovaný systém, který poskytuje řešení pro monitorování, modelování, predikci a podporu řešení krizových situací. V současné době je nasazen na území Moravskoslezského kraje, ale díky své modularitě a otevřenosti umožňuje snadné rozšíření i na ostatní regiony jakož i jeho flexibilní doplňování o nové modely a oblasti simulací pro potřeby krizového řízení. Postupným rozvojem původního řešení se projekt Floreon+ rozšířil o další tematické oblasti, jako je např. řešení problematiky úniků nebezpečných látek nebo sledování vývoje dopravní situace během krizových situací (ve spolupráci s dalšími projekty Národního superpočítačového centra IT4Innovations). Na úrovni simulace povodňového rizika představuje systém Floreon+ komplexní analytický nástroj, který je schopen automatizovaně řešit srážko-odtokový proces včetně operativního napojení na hydrodynamické procesy (simulace a predikce hladin v korytech toků i mimo hlásné profily kategorie A a B). Dalším důležitým faktorem je i fakt, že systém Floreon+ produkuje geografická data.

Ing. Rostislav Hosta, Vítkovice IT Solutions a. s.; Václav Koudele, Microsoft s. r. o., 15'


úterý, 14. dubna

Velký sál

11.30–11.45
Adobe Acrobat prezentace (1,2 MB)

Jak vyhovět požadavkům zákona o kybernetické bezpečnosti Zákon o kybernetické bezpečnosti děsí téměř všechny povinné subjekty. Vyhovět jeho požadavkům nemusí být nutně složitý proces. Novell technologie vám pomohou zajistit soulad se zákonem a současně dokáží usnadnit chod vaší organizace i v ostatních oblastech.

Ing. Maroš Mihalič, Novell-Praha, s. r. o.; Zdeněk Jiříček, Microsoft s. r. o., 15'