Triada Munis iMunis ISSS DMO Obec a finance DVS Solón
  pruhy pruhy
ISSS – Internet ve státní správě a samosprávě ISSS – Internet ve státní správě a samosprávě 13.–14. dubna 2015, Hradec Králové, Kongresové centrum Aldis

Byly aktualizovány a doplněny všechny prezentace, které máme k dispozici.

Program podle sálu

Poslední změna: 16. 4. 2015, 12.45

pondělí, 13. dubna

Malý sál

8.45–10.15

„Zpráva o stavu Unie“

Adobe Acrobat prezentace (216 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (7,9 MB)

Pozitivní obraz eGovernmentu

Adobe Acrobat prezentace (262 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (6,7 MB)

Evropské strukturální a investiční fondy 2014–2020 jako zdroj financování projektů ICT ve veřejné správě

Adobe Acrobat prezentace (117 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (5,2 MB)

Příprava informačního systému o státní službě

Adobe Acrobat prezentace (281 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (3,4 MB)

Strategický rozvoj veřejné správy a činnost RVVS

Adobe Acrobat prezentace (121 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (4,1 MB)

Činnost RVIS

Adobe Acrobat prezentace (408 kB) zvukový záznam ve formátu MP3 (9 MB)

Projekty eGovernmentu v roce 2015

JUDr. Jaroslav Strouhal, Mgr. Jiří Zmatlík, RNDr. Josef Postránecký, Ing. Ondřej Mátl, MPA, MSc., Mgr. Bohdan Urban, Ing. Ondřej Felix, CSc., Ing. Petr Kuchař, Ministerstvo vnitra

10.30–12.00

Přenos slavnostního zahájení

13.00–14.45

Moderní řešení (nejen) pro veřejnou správu I

Adobe Acrobat prezentace (1,3 MB) Adobe Acrobat prezentace (1,5 MB)

NEWPS.CZ: Nový uživatelský zážitek Ing. Aleš Kučera představí vizi, misi, strategii a taktiku společnosti NEWPS.CZ, s.r.o. směrem k veřejnoprávním zákazníkům. Vizí společnosti je implementace nových uživatelských zážitků jako základního přínosu informačních a telekomunikačních technologií ve veřejné správě, kde uživateli se rozumí občané, živnostníci, jednatelé společností a pracovníci ve veřejné správě. Misí společnosti NEWPS.CZ je být vedoucím dodavatelem takových ICT řešení, která nové uživatelské zážitky přinášejí. Strategií společnosti NEWPS.CZ je vyrábět, nabízet a propagovat takové služby a technologie, které jsou předpokladem pro realizaci vyššího uživatelského komfortu uživatele a nižší námahy, nižší ceny a kratšího času, který je k výkonu agend ve veřejné správě potřeba jak na straně úředníků, tak na straně klientů. Taktikou společnosti NEWPS.CZ je spoluvytvářet definici a popis těchto nových uživatelských zážitků a výroba, propagace a prodej takových řešení a technologií, které veřejnoprávním zákazníkům umožní oprostit se od závislosti na konkrétních technologických architekturách a platformách. Společnost NEWPS.CZ umožní veřejnoprávním zákazníkům věnovat se definicím a změnám v kvalitě práce s ICT a definicím a změnám procesů ve veřejné správě používaných. Společnost NEWPS.CZ bude tuto vizi, misi, strategii a taktiku prosazovat zejména v oblastech identifikace, autentizace a autorizace uživatelů, řízení jejich přístupu, správy uživatelských rolí, evidence výše uvedených činností a souladu se stávající národní i evropskou legislativou. Zároveň bude společnost NEWPS.CZ prosazovat prioritu nového a lepšího uživatelského zážitku z nasazení informačních a telekomunikačních technologií jako obecný princip. Součástí prezentace bude několik uživatelských zážitků z praxe.

Ing. Aleš Kučera, NEWPS.CZ s. r. o., 30'

Adobe Acrobat prezentace (166 kB)

Zkušenosti se zaváděním ICT v územní veřejné správě

RNDr. Ivana Havlíková, VITA software, s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (551 kB)

Softwarová podpora finanční kontroly v podmínkách nového zákona

Ing. Jiří Pokorný, Gordic spol. s r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (657 kB)

iPoint – portál občana Statutárnímu městu Chomutov se podařilo úspěšně vybrat a zavést portál pro komunikaci s občany města. Základní cíle projektu jsou eliminace papíru na straně občana i úřadu, zrychlení komunikace, možnost sledování historie a stavu aktuálního podání, možnost zpřístupnit ekonomické údaje občana v digitální podobě, eliminace osobních návštěv občana na úřadě.

Luděk Louda, ICZ a. s.; Ing. Theodor Sojka, Magistrát města Chomutova, 15'

Adobe Acrobat prezentace (235 kB)

Digitální svět Erste corporate banking

Martin Brabec, Česká spořitelna, a. s., 30'

14.50–16.00

Moderní řešení (nejen) pro veřejnou správu II

Adobe Acrobat prezentace (196 kB)

Využítí videokonferencí v trestním řízení (případová studie)

plk. JUDr. Václav Kučera, Krajské ředitelství policie Středočeského kraje; Květoslav Štrunc, Cisco Systems (Czech Republic) s. r. o., 10'

Adobe Acrobat prezentace (1,7 MB)

Využití videokonferencí ve veřejné správě

Viktor Gyönyör, Radim Šejnoha, AV media, a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (328 kB)

Začlenění AIS do IS úřadu – Portál občana, Portál úředníka, IDM, …

Ing. Jiří Štochel, VITA software, s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (2 MB)

Ekonomické systémy veřejné správy na platformě SAP HANA

Daniel Albrecht, Atos IT Solutions and Services, s. r. o., 30'

16.10–17.45

Aktuální stav vybraných projektů veřejné správy

Adobe Acrobat prezentace (0,8 MB)

Evropské fondy 2014–2020: Nastavení pravidel pro čerpání a elektronizace

Mgr. Kateřina Neveselá, Ministerstvo pro místní rozvoj, 30'

Adobe Acrobat prezentace (617 kB)

Aktuální situace správy katastru nemovitostí cca rok od přechodu na nový občanský zákoník

Ing. Karel Štencel, Český úřad zeměměřický a katastrální, 20'

Adobe Acrobat prezentace (0,8 MB)

Internetová samoobsluha úřadu Zkušenosti s vytvářením portálu úřadu, který poskytuje online služby svým klientům, včetně elektronického podání. Jaké jsou zkušenosti s využíváním služeb eGovernmentu pro komunikaci s občanem. Vize rozvoje v souladu se strategií eGovernmentu ČR.

Mgr. Jiří Winkler, Asseco Central Europe, a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (278 kB)

ISoSS a jeho vazba na zákon o státní službě Základní informace o informačním systému o státní službě (ISoSS), který bude sloužit jako stěžejní ICT podpora pro evidenci zaměstnanců ve služebním poměru dle zákona 234/2014 Sb. Účastníci konference budou seznámeni se základními moduly systému, s celkovou jeho koncepcí, ramcovým harmonogramem jeho výstavby a zavedením do praxe. Dále bude prezentován i způsob zapojení a součinnost orgánů veřejné moci do přípravy produktivního provozu a získávání průběžných informací o projektu ISoSS.

Mgr. Karol Ivanko, Ing. Petr Pechar, Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (140 kB)

Porovnání ERP systémů, HR systémů, služeb mailu a organizace času a spisové služby MV v posledních měsících zahájilo intenzivní činnost ohledně snahy zefektivnit a zlevnit využívání některých ICT služeb napříč českou veřejnou správou. Prvním krokem za tímto dlouhodobým cílem bylo mapování ERP a HR systémů a mailových a spisových služeb jednotlivých resortů. Analýza dat, která MV získalo a optimalizační hypotézy na ně navázané jsou hlavním tématem prezentace.

Ing. Petr Kuchař, Ministerstvo vnitra, 15'


úterý, 14. dubna

Malý sál

9.00–10.00

Aplikace MS2014+ Aktuality MMR s důrazem na představení změn pro příjemce v PO 2014–2020 a pro tyto účely vyvinutému nástroji MS2014+

RNDr. Blanka Fischerová, Ing. Jana Šubrtová, Ministerstvo pro místní rozvoj

10.10–11.10

Procesní modelování agend

PMA a životní situace Procesní modelování agend umožňuje popsat prostor služeb veřejné správy, který je základem řešení životních situací. Propojení těchto pohledů a jejich společná projekce umožňuje výrazný posun v zajištění služeb občanům. Prezentace tento vztah a možnosti rozvoje ilustruje.

Mgr. Bohdan Urban, Ing. František Knotek, Ministerstvo vnitra; Ing. Aleš Dresler, Ph.D., Ing. Roman Vrba, Český institut efektivního managementu, 15'

Adobe Acrobat prezentace (3 MB)

DMVS (Digitální model veřejné správy) Digitální model veřejné správy je robustní aplikační software určený ke koncepčnímu modelování situací ve veřejné správě, vyčíslování dopadů změn a vizualizaci modelových i reálných stavů. Tento software se zaměřuje na ty aspekty veřejné správy, které lze spočítat či formalizovat a jeho největší hodnota spočívá především v síle automatizace procesů, které lze principiálně matematicky modelovat. Jinými slovy, DMVS umožňuje experimentálně provádět v rámci koncepčního modelování kvantitativní i kvalitativní změny systému veřejné správy a s vysokou mírou přesnosti sledovat a vyčíslovat jejich důsledky.

PhDr. et Mgr. Zdeněk Šimek, Mgr. Eva Šimková Hefková, Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (705 kB)

Zkušenosti z pilotního projektu procesního modelování agend v podmínkách městského úřadu

Ing. František Troják, Komise pro informatiku Svazu měst a obcí ČR, 15'

Adobe Acrobat prezentace (292 kB)

Role životních situací v procesním řízení veřejné správy Životní situace jsou obvykle vnímány jako specifický pohled na činnosti veřejné správy, blízký jejím klientům – občanům, obvykle pomáhající k přehledné organizaci veřejnosprávního webu. Skutečný význam, tohoto pohledu je však ve mnohem větší: umožňuje vnímat činnosti veřejné správy jako důsledky objektivních událostí v životech jejích klientů a tím sloužit jako základní měřítko smysluplnosti konání veřejné správy a potažmo jako základní podněty a současně nasměrování procesů veřejné správy. V přednášce bude představen přístup k analýze životních situací v kontextu životních cyklů klíčových objektů veřejné správy a ilustrována jejich souvislost s veřejnosprávními procesy.

prof. Ing. Václav Řepa, CSc., Vysoká škola ekonomická v Praze, 15'

11.15–13.45

Diskusní blok zástupců samospráv a státní správy

Adobe Acrobat prezentace (471 kB)

Kompozitní služby

Open data

Kam směřují projekty eGovernmentu

NDA a KDS

Chystané projekty v IROP

Proces zveřejňování smluv

Návrh novely zákona č. 159/2006 Sb. o střetu zájmů

OPZ – ICT gramotnost

Diskuse a dotazy

Ing. Pavel Rous, Komise pro informatiku Svazu měst a obcí ČR; Ing. Petr Pavlinec, Kraj Vysočina; Ing. Ondřej Felix, CSc., Mgr. Bohdan Urban, Ing. Petr Kuchař, Mgr. Tomáš Kroupa, Ministerstvo vnitra; Ing. Renata Golasíková, Marek Pazderka, Správa základních registrů; Ing. Rostislav Mazal, Ministerstvo pro místní rozvoj; Bc. Jiří Bernas, Národní archiv; Jana Jirků, Petr Chuděj, Ministerstvo práce a sociálních věcí; a další