Triada Munis iMunis ISSS DMO Obec a finance DVS Solón
  pruhy pruhy
ISSS – Internet ve státní správě a samosprávě ISSS – Internet ve státní správě a samosprávě 7.–8. dubna 2014, Hradec Králové, Kongresové centrum Aldis

Byly aktualizovány a doplněny všechny prezentace, které máme k dispozici.

Program podle sálu

Poslední změna: 9. 4. 2014, 19.00

pondělí, 7. dubna

Labský sál

9.15–10.15

Vnitřní integrace a provoz úřadu I

Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB)

33 v 1 – Projekt Jednotnej ekonomiky organizácií mesta Prešov Projekt prináša nástroje na zvyšovanie efektivity a racionalizácie finančného riadenia organizácií, ktoré sú priamo napojené na rozpočet mesta. Všetky ekonomické informácie sú jednotne a bezpečne spracovávané v centrálnom cloud systéme, k dispozícii sú on-line konsolidované účtovné informácie. Na základe nich sa následne dajú hľadať a nachádzať rezervy vo finančnom hospodárení mesta a jeho rozpočtových organizáciách. Podstatne sa zjednodušuje kontrola, dostupnosť, zastupiteľnosť. Pre verejnosť je automatizovane publikovaný prehľad o objednávkach, zmluvách, faktúrach a čerpanie rozpočtu za každú organizáciu osobitne.

Ing. Mariana Hurná, Město Prešov (SK), 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,9 MB) zvukový záznam ve formátu MP3 (13,5 MB)

Kontaktní centrum pro řešení každodenních potřeb občanů města V rámci dalšího rozvoje využívání SharePointu na úřadu MMHK byl realizován projekt Kontaktního centra, který umožňuje zrakově znevýhodněným zaměstnancům úřadu pracovat s Intranetem, aktualizovat životní situace a přidávat návrhy na vytvoření nových životních situací, které jsou následně automaticky publikovány na webových stránkách úřadu.

Eliška Dimovová, Magistrát města Hradec Králové; Boris Bělousov, Dynamica, a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (0,7 MB)

Řešení pro evidenci grantů

Roman Antoň, Atos IT Solutions and Services, s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (450 kB)

Jednotný informační systém příspěvkových organizací a spisové službě v souladu s NSESS Jedním ze strategických cílů eGovernmentu je přiblížit veřejné služby občanovi, zajistit jejich maximální dostupnost a kvalitu. Specifickým cílem, který se podařilo úspěšně naplnit, je zrovnoprávnění formy listinné s formou elektronickou, což umožní bezpečnou komunikaci mezi úřady a veřejností s využitím informačních a komunikačních technologií. Tento cíl byl do praxe zaveden zákonem o elektronických úkonech a spojujeme jej s pojmem elektronická Spisová služba a DMS. Nejasnosti však stále panují ohledně důvěryhodného ukládání dokumentů, skartačního řízení a archivace, které v dnešní době boomu cloudových řešení a zvyšujících se nároků na bezpečnost nabývají na významu.

Vít Drbohlav, Asseco Solutions, a. s., 15'

12.20–14.35

Vnitřní integrace a provoz úřadu II

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

Portál úředníka Sdílení informací a možnosti spolupráce v jediném prostředí. Určeno pro nasazení různých řešení a apli­kací. Otevřený další rozvoj. Modularita. Společnost AutoCont CZ a.s. poskytuje komplexní IT řešení a služby pro firemní klientelu a státní správu, čímž se postupně propracovala mezi nejvýznamnější společnosti v oblasti rozsáhlých a složitých ICT projektů.

Lubomír Forejtek, AutoCont CZ a. s.; Ing. Petr Pavlinec, Kraj Vysočina, 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,6 MB)

Veeam – It Just Works! Jak jednoduše a bezpečně chránit moderní datacentrum

Martin Štětka, Veeam Software GmbH, 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,2 MB)

Mobilní úředník a práce z domova (home office) – sci-fi nebo realita? Zkušenosti s využíváním agendových aplikací na mobilních zařízeních, práce mimo kancelář (např. z domova) pro zaměstnance městských úřadů, apod.

Vladimír Špička, Citrix Systems Czech Republic s. r. o.; Michal Šmarda, Město Nové Město na Moravě, 20'

Adobe Acrobat prezentace (1,4 MB)

Chytrá řešení pro moderní veřejnou správu Společnost Intergraph CS poskytuje softwarová řešení, která pomáhají organizacím veřejné správy účelně využívat, spravovat a sdílet nejenom prostorová data. Inovace, které v této oblasti přicházejí, umožňují úřadům výrazně uspořit náklady na provoz, aniž by museli slevovat z požadavků na funkcionalitu. Důležitou roli v moderních systémech hrají nejen standardizované webové služby, ale také snadno konfigurovatelné aplikace, které plně respektují jednotlivé účelově zaměřené procesy. Přijměte pozvání na prezentaci, která vám představí konkrétní softwarová řešení postavená na technologii Smart klient. Tato v dané oblasti zatím unikátní technologie nabízí výkon a funkce klasických desktopových aplikací, ale bez nákladů a komplikací spojených s jejich nasazením. Díky své architektuře je snadno implementovatelná jak v prostředí technologických center, tak i v prostředí privátních serverů nebo naopak ve veřejně přístupném cloudu.

Ing. Jakub Svatý, MBA, Intergraph CS s. r. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (588 kB)

Efektivní pracovní prostředí pracovníka veřejné správy V prezentaci vás seznámíme s možností využití nových komunikačních a pracovních nástrojů pro zefektivnění práce, jejich výhodami a možnými scénáři nasazení. Cílem je poznat výhody integrovaného prostředí ve vztahu k vykonávaným rutinním činnostem.

Jan Růžička, Atos IT Solutions and Services, s. r. o., 30'

Adobe Acrobat prezentace (320 kB)

Výhody integrovaného informačního systému

Ing. Jaroslav Kordina, MěÚ Červený Kostelec; Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D., Triada, spol. s r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (592 kB)

JES – Jednotný ekonomický systém – fakta a mýty

Martin Vrabec, GORDIC spol. s r. o., 20'

14.45–15.50

eSbírka a eLegislativa

Adobe Acrobat prezentace (1,4 MB)

Priority Ministerstva vnitra a přínosy projektu

Mgr. Jiří Kaucký, Ministerstvo vnitra, 5'

Přínosy eLegislativy pro legislativní proces

JUDr. Jan Kněžínek, Ph.D., Úřad vlády ČR, 10'

Adobe Acrobat prezentace (1,4 MB)

Historie, koncepce a legislativní řešení projektu

Mgr. Jiří Kaucký, Ministerstvo vnitra, 10'

Adobe Acrobat prezentace (1,1 MB)

Plán, rozpočet a demonstrace funkcí projektu

Mgr. Aleš Gola, Ministerstvo vnitra, 15'

Adobe Acrobat prezentace (414 kB)

Technické řešení projektu, návaznost na Open Data a možnosti komerčního i nekomerčního využití dat

Ing. Vladimír Plšek, Microsoft s. r. o., 10'

Adobe Acrobat prezentace (461 kB)

Význam projektu pro základní registry, PMA a další rozvoj eGovernmentu

Ing. Ondřej Felix, CSc., Ministerstvo vnitra, 10'

Diskuse a dotazy

5'

16.00–17.10

Vnitřní integrace a provoz úřadu III

Adobe Acrobat prezentace (549 kB)

Educomp – efektivní nástroj pro řízení vzdělávání zaměstnanců Praktický pohled na využití nástroje Educomp ve státní správě – zákaznická case study. LMS Educompje postaven jako nadstavba platformy Microsoft Sharepoint. Díky úzké provázanosti na prostředí SharePoint a Active Directory je implementace a následná konfigurace snadná a rychlá, nevyžaduje přitom nákup dalšího hardware či software. Z pohledu uživatele pak zajistí jednotné, komfortní a intuitivní ovládání. Kromě zabezpečení samotné výuky elektronickou formou dokáže tento elektronický systém zajistit i řízení, plánování a evidenci výuky prezenční.

Robert Ondrášek, Servodata a. s., 15'

Adobe Acrobat prezentace (1,3 MB)

Video ve státní správě – zajímavá řešení a případové studie

Ivan Sýkora, Cisco Systems (Czech Republic) s. r. o., 15'

Adobe Acrobat prezentace (475 kB)

Informační systém GINIS na Krajském úřadu Středočeského kraje

Václav Pávek, GORDIC spol. s r. o., 20'

Adobe Acrobat prezentace (1 MB)

Uplatnenie IKT v rámci formujúceho sa mestského regiónu Turčianskych Teplíc „Byť bližšie k občanom je základná povinnosť samosprávy, teda starostu a primátora.“ – v rámci reformy štátnej správy od roku 2003 došlo k postupnému prenosu časti kompetencií štátu na samosprávu (stavebný úrad, školstvo, sociálne služby, životné prostredie, atd.); mesto Turčianske Teplice vtedy ako jediné vytvorilo Spoločný obecný úrad, ktorý zastrešuje všetky tieto kompetencie v rámci nášho okresu a organizačne je oddelením mestského úradu. – v rámci elektronizácie týchto služieb zavedenie stavebného softvéru (jednotný systém stavebného úradu pre všetky obce v regióne) – organizácia školstva bez ohľadu na zriaďovateľa z jedného miesta

Mesto Turčianske Teplice, samotne: – rok 2008, zavedenie projektu Civitas, ktorý umožňuje občanom komunikovať s mestským úradom elektronicky. Možnosť podania 15 typov podaní. Týmto projektom sme predbehli v súčasnosti rozbiehaný projekt elektronizácie verejnej správy – projekt elektronického prieskumu verejnej mienky (EPVM); možnosť hlasovania prostredníctvom internetu (PC, mobilný telefón, tablet), ale aj v klasickou formou hlasovania v miestnostiach, kde bol cez PC prístup na internet. – koncom minulého roku mesto zaviedlo ďalšiu možnosť pre hlásenie podaní pre občanov – mobilná aplikácia City Monitor

Mgr. Michal Sygút, Město Turčianské Teplice (SK), 15'

Diskuse a dotazy

5'